17 augustus 2008

Nokia Sports Tracker

Sinds ik een Nokia N95 mobiel heb ben ik aan het spelen met de Nokia Sports Tracker applicatie.


Het is een applicatie die gebruik maakt van de GPS ontvanger in het apparaat en gegevens over je "workout" bij houdt. Je kunt er ook voor kiezen om deze gegevens live te posten naar het web zodat mensen kunnen zien waar je zit en hoe hard je gaat (zodat ze je huis kunnen leeg roven als je ver weg bent..). De accu is dan wel snel leeg overigens.

Ook kun je routes opslaan en je gegevens (ook tijdens de tocht) vergelijken met je eerdere workouts op deze route.

De applicatie is nog in beta en zal dus ongetwijfeld verder uitgebreid worden. Integratie met Nokia Maps ligt voor de hand. Ik weet niet of ze er een echt navigatiesysteem van willen maken (zoals Nokia Maps biedt), maar als dat zo is zul je ongetwijfeld ergens moeten gaan betalen (guided navigation is een betaalde dienst binnen Nokia Maps).

Wat mij wel leuk lijkt is als ze er wat meer een community van maken. Een paar zaken pikken van Velog misschien.

Afijn, jullie kunnen mij nu ook tracken via:
http://sportstracker.nokia.com/nts/user/profile.do?u=hotbanana

2 opmerkingen:

bokkie zei

Ah, techniek & fietsen, dat gaat mooi samen! Meten is weten!

Erwin Bolwidt zei

Leuk. Ik krijg binnenkort de N96 binnen, die zal daar ook wel mee werken.