01 januari 2008

Jasmijn's ATB-tocht

Begin het nieuwe jaar fris en fruitig en kom zaterdag 26 januari Mountainbiken

Locatie: Rheden (Posbank)

Hoe kom ik daar? Auto: de A12 naar Arnhem. Bij afslag Velperbroek de A348 richting Rheden. Dan 1e afslag links en daarna rechts. Na ongeveer 1 km. is links de afslag naar het bezoekerscentrum.
Trein/fiets: vanaf station Rheden het spoor over zodat je bij de Arnhemse Straatweg komt. Linksaf en dan de 1e rechts voor de Heuvenseweg.

Ik heb geen ATB! Geen excuus! Voor € 16 euro en € 50 borg (kan je niet pinnen dus gaarne contant geld mee nemen) kan je een ATB huren. Meld even dat je er één nodig hebt en er staat er één voor je klaar de 26ste.

Wat maakt deze route nou zo mooi?
Hiervoor zijn verschillende redenen: de route heeft veel mogelijkheden voor zowel beginners als gevorderde mountainbikers (voor ieder wat dus..). De hoofdroute is 52 kilometer (laatst gecheckt op 28/12… lag er heerlijk bij en gaf veel voldoening). Op de route kom je mooie singletracks tegen maar ook lange hobbelige afdalingen (die je ook weer omhoog moet...). Kortom het is een zeer afwisselend terrein met vele mogelijkheden.

De route voert door een prachtig natuurgebied. Het is een erg afwisselend terrein met aan de ene kant dicht begroeide bossen en aan de andere kant weidse heidevelden. In het gebied zijn een flink aantal Schotse Hooglanders uitgezet die voor mooie plaatjes en angstige momenten zorgen. Naast deze hooglanders, die overigens geen hond kwaad doen, is er een grote kans dat je herten tegen komt en een iets kleinere kans dat je een wild zwijn, vos of das voor de wielen krijgt. Zou dat lukken met fietsplannen?

Op de ATB-sites wordt deze route aangegeven als zijnde zwaar…
Ach is dat het geval oordeel zelf en bedenk dat het minder dan een halve Duchenne Heroes dag is. Kortom het komt goed en meld je aan bij Jasmijn. Mail als je mee wilt en of ik een ATB voor je moet reserveren. Gelieve in week 1 ( uiterlijk 4 januari ajb).

En de hamvraag gaat Debby ook mee na de positieve verhalen op de Holterberg??? Om dit wat aan te moedigen hebben zich al een paar dames bij mij 'vrijwillig' gemeld die graag mee willen modderhappen…

Groetjes Jasmijn

6 opmerkingen:

bokkie zei

Een paar dames?
Het is maar goed dat de slogan van fietsplannen ooit is aangepast naar: "voor echte plannen op de fiets"!

Anoniem zei

De dames zijn wel onder de indruk door de overgrote meerderheid van de mannen... Heb al wat afmeldingen van ladies te pakken die denken dat 50 km ATB wat veel is. Nou is toch een aardig plan op de fiets en is prima te overzien qua afstand lijkt mij!

Unknown zei

Ik ga ff aan m'n spieren werken voor die tijd denk ik! We moeten er wel topfit uitzien voor die dames natuurlijk!

rotimanis zei

Ed,
we rijden een thuiswedstrijd. Binnendoor afsteken kan vrij eenvoudig...
Aan de spieren werken? Hopelijk kan ik mijn korte broek aan...
Edward

Unknown zei

Jasmijn: ik wil mee en ik heb een ATB nodig! Moet/kan ik ook mijn eigen pedalen meenemen? Hoe werkt dat?

bokkie zei

Heb net een nieuwe Cube onder mjn kont. Dus om hem een beetje schoon de houden volg ik Edward wel met zijn schortcuts. Neem aan dat die shortcuts behoorlijk lichter & schoner fietsen, toch?

En euh... Debby heeft op de Holterberg gewoon > 50 km gefiets zonder te klagen. Dat die ladies dat al bijvoorbaat doen...