14 januari 2008

bokkie's gedachtesprong

Walk on.

Het nieuwe wielerjaar gaat binnenkort weer van start. Op zondag 20 Januari staat er weer een grote groep wielrenners met strak geschoren benen klaar om de 2008 editie van de Tour Down Under te rijden.

Ook de Rabobank ploeg zal in Glenelg verschijnen om met maar liefst drie Aussie in hun gelederen te vertrekken. Naast kopman Graeme Brown, die in 2001 & 2003 al eens etappe won, rijden ook Matthew Hayman en William Walker (foto boven) mee.
Deze laatste trok natuurlijk mijn aandacht omdat ik nog nooit van hem had gehoord. Dat is eigenlijk ook wel logisch want deze roodharige sproetenkop is pas 22 jaar oud. Aardige prijzen heeft hij al wel bij elkaar gefietst: zo werd hij in 2006 Australisch kampioen op de weg onder de 23, eindigde hij als 4e in het eindklassement van de Down Under Tour van 2006, werd 7e in de Tour de L’Avenir van 2005 & eindigde in dat zelfde jaar als 2e, achter de ijzersterke Dmytro Grabovskyy, op het Wereldkampioenschap op de weg onder de 23.

Volgens Robbie McEwan (foto links), en die weet wat heet is, kan William Walker in de komende jaren dan ook het “hottest cycling export product” van Australië worden. Misschien heeft Robbie daar wel gelijk in en ik zal William ook zeker in de gaten houden, maar kom op zeg: Walker dat is toch geen naam voor een wielrenner?

Dan gaat mijn voorkeur toch meer uit naar ene Johnnie Walker. Hij eindigde dan wel met een achterstand van 27 minuten op een 59e plaats in het eindklassement van de 2007 versie van de Tour Down Under, maar het is wel een stoere naam. Helaas gaat hij echter dit jaar niet van start in de Tour Down Under en roep ik dan toch maar William als mijn favoriet uit, al doe ik dat schoorvoetend.


Met dank aan: Rotterdam Vormgeving

1 opmerking:

Unknown zei

Haha, Glenelg! Super. Goeie herinneringen aan. Goeie bar. Wat altijd wel jammer is met die Australiërs is dat je geen bier mag drinken op het strand (of überhaupt in het openbaar). Ze zijn zeker niet zo laid-back als veel mensen denken dat ze zijn. Maar goed, wielrennen zei je??