18 augustus 2013

Vogezen

In de eerste week van augustus zijn Sidney en ik afgereisd naar de mooie Vogezen om daar enkele rondjes te fietsen. Weliswaar een kleine Fietsplannen afvaardiging maar natuurlijk niet de minste. En bovendien via de social media live 'gesterkt' door het overige Fietsplannen peloton. Al dan niet uit de moestuin.

Onze hoogtestage plek (525m) was de zeer vriendelijke camping Le Schlossberg te Kruth, aangeraden door Fietsplannen kameraad Bokkie. Vol met Nederlanders (wandelaars en fietsers) een Belgische club wielrenners, een enkele Duitser die er zijn hond kwam uitlaten (en kwam pokeren met vrienden). Een fijne rustige plek met elke ochtend vers brood, een snel stromende beek, een barretje en zelfs een pizza + patat kraam. En oja, af en toe live muziek en een wijnproeverij. Van de beloofde kampvuren rond het naast de camping gelegen meer hebben we niets gemerkt. Misschien maar goed ook.


Het fietsen was heerlijk. Mooie en vaak erg rustige wegen met genoeg opties om leuke rondjes te maken. Wel even goed zoeken op de kaart naar de leuke weggetjes maar dan heb je ook wat. We hebben 3 dagen gefietst en genoten van 1 rustdag wegens de slechte weersvoorspelling.

Op de woensdag reden we o.a. de Grand Ballon op. Een erg mooie klim met helaas wel wat regen toen we eenmaal boven waren. Voorzichtig dalen dus.

Le Grand Ballon



De regen zorgde er ook voor dat er soms binnen gegeten moest worden. Gelukkig had de buurman een ruimte voortent die maar een klein beetje lekte (ontwerpfoutje?). De kampeermaal smaakte er niet minder om.



Ook op de vrijdag weer een fijne tocht gedaan met met name de Col de la Schlucht want daar hadden we zo veel over gehoord van onze trouwe fan E. S. vanuit Rotterdam (en hij was fijn). Maar we konden het ook niet laten om aan het einde nog even ons favoriete klimmetje te doen; de: Rue du Rhin et Danube. Helaas ben ik m'n KOMmetje nu al weer kwijt.. :-(

Training Data dag 4 (vrijdag)
De verdiende drankjes tenslotte smaakten heerlijk op de camping na dat gefietst. 



En ik wist wel dat ik met mijn Pelforth biertjes in goed gezelschap bevond..



Ik ben erg benieuwd naar het relaas van de andere Fietsplanners die deze zomer Frankrijk hebben aangedaan.. 

Meer foto's op Flickr en GPS tracks zijn te vinden op Sidney's of mijn Strava.



2 opmerkingen:

bokkie zei

Inderdaad, mooi klimwerk! Jullie hebben je niet verveeld.
Mijn avonturen beperkten zich tot Schoonhoven, inclusief aanrijding. Lekker vlak voor de vakantie. De Puy de Dome wel gezien maar de beklimming laat even op zich wachten!

Unknown zei

Ai! Fruitmand?