30 april 2010

De Ronde van Sakurajima


Vandaag heb ik een rondje om de (actieve) vulkaan Sakurajima gefietst. Wie heeft de Tour of de Giro nodig als je een vulkaan in de buurt hebt?


Vanuit Kagoshima was ik vanochtend vroeg via de veerboot al rond 08:00 op Sakurajima. Zo vroeg dat de tourist information office nog dicht was en nog erg rustig was op het eiland. De fietsenverhuurder was gelukkig wel open dus een prachtig exemplaar (de grootste die hij had..) gehuurd. Met mandje voorop uiteraard!

De tocht is rond de 40km en zou zo'n 4 uur moeten duren werd mij verteld. Ja ja, dacht ik, met mijn getrainde benen ben ik binnen 3 uur makkelijk binnen! Nou.. het was zwaarder dan ik dacht. Komt ook omdat het fietsje wel heel erg veel te klein was maar je maakt ook behoorlijk wat hoogtemeters. Op sommige stukken moest ik zelfs afstappen (nouja..). Het was wel een zeer mooi fietstochtje. Enige minpuntje is dat je op sommige stukken vrij veel verkeer hebt en geen fiets of voetpad en je moet voor lief nemen dat je de hele tocht door een aswolk fietst. Maarja, dan moet je natuurlijk ook niet rondom een vulkaan gaan fietsen!

Onderweg nog een paar mooie erupties gezien (van de vulkaan ja) en als afsluiting mijn zweetvoeten in het heerlijk gratis warmwater voetenbad gesopt (een soort onsen maar dan alleen voor voeten). Hoppa! En inderdaad, exact 4 uur over gedaan.. En dan moest ik nog flink doortrappen ook. Maar wel op erg mooie plekken gestopt al zeg ik het zelf.

Meer foto's op Flickr.

3 opmerkingen:

DiRene zei

Hier worden punten gescoord!

Als 1ste rondom actieve vulkaan! In Japan!

+2 zeg ik.

bokkie zei

Punten? Zeker!
Uitbetaald in Tongerlotjes?

Sayonara Ed!

Unknown zei

Zie ook de video! http://bananemantravels.posterous.com/japan-sakurajima-the-video