13 mei 2006

Grand Prix du Gravité

Afgelopen donderdag heb ik de GP du Gravité uitgepeild. Deze tocht is bedoeld om te kijken hoe het er met de conditie voor staat. De route is 40 km lang en er zit, voor Nederlands begrip, redelijk wat klimwerk in. Aangezien de tocht uit meerder lussen bestaat in de afstand, in combinatie met het aantal rondjes, goed te bepalen. En als klapstuk loopt het parcours ook nog eens door een van Nederlands mooiste stukjes natuur! Wat wilt u nog meer?

Om 11:00 ben ik vanuit Velp vertrokken en heb de eerste 40 km rustig aan gedaan. Dat ging de tweede ronde ook nog goed maar aan het begin van de 3e ronde, na 80 km dus, begon ik mijn benen al behoorlijk te voelen. Desondanks ging het nog niet echt slecht en reed ik de eerste 100 km net binnen de 4 uur.
Na 120 km was de meeste kracht echter wel uit mijn benen verdwenen en probeerde ik op souplesse nog door te rijden, maar na 135 km was het even genoeg en ben ik onder een boom, in de schaduw, inslaap gevallen.
Na een diepe slaap ging het gelukkig weer iets beter en ben ik verder gereden. Hoewel er totaal geen kracht meer in mijn benen zat heb ik toch nog de 4e ronde uitgereden en mijn eindtotaal op 160 km gezet. Eigenlijk had ik op 200 km gehoopt maar ach, de knieën hielden het in ieder geval goed en da’s natuurlijk ook wat waard!

Binnenkort gaan de gebroeders C. en ik deze tocht rijden als voorbereiding op Tilff-Bastogne-Tilff & Limburgs Mooiste. En als er, naar het schijnt, dit najaar ook een aantal mensen Luik-Bastenaken-Luik gaan rijden dan kunnen we de Grand Prix du Gravité misschien hiervoor ook nog een keer plannen. Maar daar moet ReteketED “Bananenman” V. maar iets over roepen, als den enkel tenminste den oude weer is.



Met dank aan: Rotterdam Vormgeving

Geen opmerkingen: