18 april 2006

On the road again

Het afgelopen paasweekend is er weer eens massaal getraind. Ed & Alex reden van Amsterdam naar Utrecht. De gebroeders Coumans reden Veenendaal-Veenendaal. Maar misschien wel het meest opzienbarende trainingsfeit is dat Erik B. zijn eerste tocht er op heeft zitten en dat hij samen met de oude Concorde weer “on the road is”!

Vanuit Velp zijn Erik & ik opzoek gegaan naar die ene “kut” brug over de IJssel. Het was even een hoop gezeik maar na 15 km nutteloos verreden te hebben waren we er dan uiteindelijk over. Via Lathum zijn we de binnenlanden ingetrokken waar echt hellemaal niets is, dus ook geen routebordjes, da’s dan weer 5 km voor “den kat z’n …”. Het grootste leed was gelukkig geleden en de verdere route verliep dan ook vlekkeloos.
Via Didam ging het verder richting het Bergherbos. Bij Beek zijn we aan de beklimming van de “Peerskese Bult” begonnen. Met nog een tandje over kwamen Erik en zijn Concorde soepel boven en dan blijft er maar een ding over om te zeggen: “Chapeau”!
Na deze uitdaging wilde we nog meer grenzen overschrijden en dus reden we, via Stokkum en de Hulzenberg, Duitsland in.

Na een fotootje in Elten zijn we weer snel aan de terugweg begonnen want we lagen, naar een aarzelende start, behoorlijk achter op schema. Met de wind in de rug en nog behoorlijk goede benen zijn we dan ook in een stevig tempo terug gereden naar Velp. Erik zijn benen waren zelfs zo goed dat we kop over kop boven de 30 km hebben gereden en uiteindelijk 75 km op de teller hebben gezet.

Het lijkt er dus op dat iedereen wel zo’n beetje klaar is voor de Ronde van Rotterdam, ook Erik B. & zijn Concorde. Dan heb ik nog maar een vraag: heb ik al “chapeau” gezegd?



Met dank aan: Rotterdam Vormgeving

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Deze foto is nabij de top van de Peeskese bult.

DiRene zei

Das inderdaard een chapeau waard!!

Anoniem zei

Shampoo mannen!

Het is goed om te zien dat mijn oude Concorde weer in ere is hersteld en vakkundig door de bossen van de Liemers wordt gestuurd!

Een kleine correctie: Alex en ik zijn helemaal niet naar Utrecht gereden tijdens het paasweekend (waar ligt dan dan?) hebben een tochtje naar het westen van Amsterdam gedaan (richting Haarlem met diverse rondjes door het westelijke havengebied). Iets wat ik beter niet hadden kunnen doen want blijkbaar was mijn (gekneusde) enkel nog niet sterk genoeg en heb ik deze week weer een terugval in het herstel waardoor ik de Ronde van Rotterdam in ieder geval zeker niet kan rijden. Snowboarden is niet goed voor op de fiets.