10 april 2011

Veenendaal - Veenendaal 2011

Dit jaar vond wederom een zeer geslaagde versie van de moeder der Fietsplannen toerklassiekers plaats: Veenendaal - Veenendaal. Met dank aan Jasmijn begonnen we de tocht met groep van 3 mannen en maar liefst 4 vrouwen. Door de relatief late aankomst van mij en Sidney moesten we wel direct beloven de vrouwen veel uit de wind te houden..



Het werd een tocht in de zon waarbij flink werd doorgereden, zeker op de klimmetjes, en (ook met dank aan m'n ouders) ook redelijk veel werd gepauzeerd. Geen straf met dat heerlijke weer! Wel opvallend was het relatief lage aantal Fietsplanners. Sommige met een goed excuus maar anderen waren er zogenaamd nog niet klaar voor. Wij zijn benieuwd wanneer deze renners dit jaar dan wel gaan pieken. ;-)


Van te voren had ik duidelijk afgesproken met mijn lieftallige ouders waar zij gingen staan met de zeer welkome bananen:

Op onderstaande foto zie je hoe blij ik was met deze extra stop. Door het parcours verkend te hebben konden ze ons vervolgens boven op de Posbank nog een keertje langs zien komen. Daarna was het terug naar Veenendaal inclusief waaiers op de dijk en flink aanzetten voor de klimmetjes. Je kon wel merken dat de Fietsplanners onder ons (Sidney, Jasmijn en ikzelf) al veel gefietst hadden dit seizoen want de klimmetjes gingen volgens mij nooit eerder zo rap.

Na afloop van deze wederom super georganiseerde toertocht met dit jaar een record aantal deelnemers (>4000) bij de finish was het tijd voor broodjes kroket (voor de liefhebbers) en Amstel Oud Bruin (voor de andere liefhebber).

Overigens verreden mijn ouders op deze dag hun eigen fietstocht (inclusief de Posbank dus ook) van 50km. Chapeau en bedankt voor de bananen!

Op naar de volgende Fietsplannen!

2 opmerkingen:

rotimanis zei

Hee!
Geweldig gefietst en geschreven.
Ik wist niet dat het wegseizoen alweer begonnen was. Ik denk dat ik deze week de fiets maar van de Tacx haal...
Groet, Edward

Unknown zei

De rest van de ploeg (de niet Fietsplanners zeg maar; wat dat ook moge betekenen) was overigens ook erg fit! Dat voor de duidelijkheid.