16 februari 2007

Van Durgerdam via Aart naar de indrukwekkenste eik van Europa


Ik ging vanmiddag voor het eerst dit jaar een eindje buiten fietsen. En wel het mij welbekende "rondje Durgerdam". Het was een bijzonder mooie februari middag dus was ik niet de enige op de dijk langs het IJsselmeer. Net buiten Durgerdam (op de weg in dit dorp kun je een klein beetje oefenen voor de kasseien van de Ronde van Vlaanderen) kwam Aart Vierhouten, "de meest sympathieke wielrenner van de wereld", me tegemoet. Hij knikte inderdaad bijzonder vriendelijk. Ik ook trouwens. Maar ik ben dan ook erg sympathiek.

Nou is dat op zich niet zo heel bijzonder natuurlijk maar thuis ging ik eens kijken of ie een mooie website had. Ik kwam terecht op zijn fansite: aartvierhouten.nl. Veel nieuws, verhalen en foto's over Aart. O.a. fraaie foto's van zijn vakantie vorig jaar waar hij de Mont Ventoux op klimt met achter zijn Skil-Shimano fietsje een aanhanger waar zijn kindje in zit. Indrukwekkend. Ik moet er nu nog even niet aan denken om weer die heuvel op te rijden; laat staan met een aanhanger.

Ook heeft de website een gastenboek. Altijd leuk dus ik nam even een kijkje. In dat gastenboek viel mijn oog op de volgende entry:
Erg leuke website. Bezoek mijn website over eiken - Kies de indrukwekkendste eik in Europa (http://www.greatoaks.eu).

Vriendelijke groeten. Tomasz Niechoda


Eh?

Nouja, vooruit, waarom niet. Ik stem wel op gekkere dingen. Dus heb ik o.a. mijn stem uitgebracht op de "Dikke Boom", de dikste eik van Nederland:
De dikste eik van Nederland staat op landgoed Verwolde, bij Laren, Gelderland. Het is tevens één der bekendste en meest bezochte bomen van het land: jaarlijks bezoeken hem meerdere duizenden personen




Helaas staat er op nr 1 in de lijst met indrukwekkendste eiken van Europa weer zo'n overdreven dikke lelijke Engelse eik..

Afijn, het was heerlijk fietsen. Ik merkte dat zo'n winterstop er best stevig inhakt, maar dat werd me tijdens het wielershirtjes passen onlangs ook al subtiel medegedeeld. Wel was ik nog net binnen het uur over "het bruggetje" dus zo erg is nu ook weer niet gesteld..

1 opmerking:

bokkie zei

En euh... is Tomasz Niechoda ook een beetje sympathiek?